diumenge, 30 de maig del 2010

Autoavaluació 2.5

S'acosta el final del semestre i avui em toca autoavaluar l'última activitat realitzada, una activitat que m'atreviria a dir que ha estat una de les més significatives de tot el semestre, juntament amb el debat.
Primer, el moment d'escollir el tema en què es basaria el meu disseny ja va ser tot un repte, perquè vaig voler pensar quelcom que fos proper a l'alumna, que tingués una motivació intrínseca i que fos prou fàcil trobar material sobre el tema a la xarxa.


 
He pogut comprovar que se li ha plantejat un problema a l’alumna en el que ha hagut de decidir com utilitzar els xats de la manera més segura, per això ha hagut de valorar els avantatges i inconvenients, i gràcies a diferents pràctiques i altres exemples ha anat construint un coneixement nou, modificant, eliminant i mantenint agunes de les idees prèvies que ja tenia sobre el tema.

No hem de considerar les noves tecnologies com un objectiu, pel que fa al seu ús, sinó un mitjà per contruir aprenentatges significatius. Amb això vull dir, que pel sol fet de dotar d’ordinadors les escoles i altre material tecnològic, no avançarem en educació. L’educació, per a evolucionar i millorar necessita tenir present constantment l’aprenentatge significatiu, constructiu, aquell que porta als estudiants a un nivell profund de pensament. I això s’aconsegueix, ara si, mitjançant l’ús de les noves tecnologies. Però la tecnologia per si sola, sense aprenentatge significatiu no és res. Als alumnes se’ls ha de plantejar problemes, problemes a poder ser propers amb ells i que facin servir diverses perspectives per a solucionar-los.

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada