dimecres, 23 de febrer del 2011

ELECCIÓ DEL TEMA DEL PROJECTE: MÚSICA I PUBLICITAT

Fa dies que em volta pel cap poder treballar la publicitat amb alumnes relativament "petits": alumnes de 9 anys. Què millor que relacionar la publicitat amb la música! Dos temes molt atractius que de ben segur faran de l'alumne un subjecte actiu i partícip del seu propi procés d'aprenentatge.

En quant al currículum es tractaran els aspectes principals dins dels blocs:

- explorar i percebre, escoltar i comprendre
- interpretar i crear
- dimensió social i cultural

No només es treballaran les competències bàsiques artística i cultural o comunicativa audiovisual, també: aprendre a aprendre, coneixement i interacció amb el món físic, autonomia i iniciativa personal, social i ciutadana, tractament de la informació i competència digital. Vaja, que només trobarem a faltar la competència matemàtica, això si cap grup decideix introduir-la en el seu anunci.

Dins de les activitats que realitzaran els alumnes, que es detallaran més avançat el procés de desenvolupament del projecte, trobarem activitats com:

- analitzar anuncis de televisió.
- posar música a un anunci de fotografia.
- crear música per un anunci de televisió ja existent.
- crear un anunci amb imatge i música.
- etc.

Es faran servir diverses aplicacions en línia, així com software de caire més artístic-muscal: audacity, musictime, punto y tono, acid, logic fun, ... així com gravadora de vídeo, "movie maker" de windows, etc.

Us deixo un anunci televisiu que he trobat a internet i que m'ha agradat molt. Veiem com en alguns casos amb un piano de fons, n'hi ha prou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada