diumenge, 11 d’abril del 2010

AUTOAVALUACIÓ 1.3

Buf!Els primers dies que vaig entrar a l'espai de debat CTS, em va costar molt decidir-me per entrar a un o altre debat. Finalment, després de transcorreguts uns dies vaig decidir-me per aquells que encara no s'havien estrenat. Aquí deixo les meves impressions de cadascun d'ells.

CARPETA TECNOPART. FIL: CYBORGS A LA DISCOTECA.
S'ha parlat molt de la humanització o no de la tecnologia, donant cada bàndol la seva opinió. He de confesar que aquí m'ha costat moltíssim defensar la postura sòciodeterminista, doncs al cap i a la fi, crec que amb un bon ús, la tecnologia no deshumanitza. Perdoneu companyes del bàndol tecnodeterminista per haver estat tan tossuda en la meva falsa posició.

CARPETA NEVERA_FRACTURES. FIL: LA GRAN IDEA DE BINTA.
Personalment, el curtmetratge em va agradar moltíssim i em va fer reflexionar sobre les necessitats tecnològiques dels diferents països del món. El que pensem que pot funcionar a un país pobre de l'Àfrica, potser no és tan necessari i s'han de potenciar altres coses: com més treball en equip, més moralitat, etc. No totes les societats tenim les mateixes necessitats.

Després dels debats, de les lectures recomanades pel consultor, les lectures dels mòduls i la realització del mapa conceptual, que penjaré a l'entrada següent, puc concloure que ciència, tecnologia i societat van lligades de la mà. 

Es necessiten l'unes a les altres. I més concretament en el que comporten les TIC a l'educació, cal que recordem que les TIC no només han provocat canvis econòmics i mediàtics sinó també culturals, educatius i de personalitat. I pel que fa a la professió que exerceixo i molt companys, la de mestra, dir que aquests canvis motiven una nova figura de mestre:
 
Les TIC permeten un rol més actiu de l’alumne i converteixen el professor en assessor, orientador, dissenyador de situacions mediades d’aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada