dimecres, 25 de novembre del 2009

3. SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST


Aquesta és la segona vegada que m'hi trobo amb la creació d'una webquest, i la veritat és que al principi jo i les meves companyes de grup vam angoixar-nos una mica pels diversos problemes tècnics que donava el programa creador de la plantilla. Un cop superades les dificultats puc dir que no estic descontenta amb l'evolució de la webquest ni amb el resultat final, però crec que amb una millor plantilla i un programa més adequat em podriem haver tret més profit, sobretot pel que fa al'apartat d'avaluació de la webquest.

Per una altra banda, penso que realitzar la webquest ha estat una gran oportunitat d'aplicar el que havíem après amb la PAC1 i també de comprovar l'efecte visual i engrescador que pot provocar a l'alumnat, en aquest cas dirigit a nois i noies de la ESO.

Ara, concretant en la nostra webquest, vam iniciar-la amb una idea, de treballar la interculturalitat i conceptes afins mitjançant el visionat de diverses pel•lícules, que després la mateixa webquest guiava a l'alumnat pel camí de les respostes a les preguntes sobre allò vist a les pelis. Però al final vam pensar que potser era massa tres pelis, i vam decidir, sense deixar de banda les audiovosuals, mantenir la peli, però afegir un documental que havia trobat interessant una companya i els famosos anuncis de Benetton. Jo, personalment estic contenta amb el resultat que hem obtingut a nivell didàctic de la webquest. Penso que un factor que medeix l'orgull del que ha fet alguna cosa és si l'aplicaria a classe, i jo estic segura que si estigués a l'ESO aplicaria aquesta webquest a l’aula.

El nivell d'interculturalitat l'he considerat mitjà ja que el que es pretén és conjugar els conceptes que sorgeixen a través del visionat dels diferents recursos, veient les situacions conflictives que poden sorgir a causa d'aquests valors antagònics, però l'exercici està enfocat a trobar una posició de consens tenint en compte diverses perspectives culturals, inclosa la del propi alumnat. Per tant, els alumnes parteixen d’una situació inicial de conflicte però acaben resolent el tema gràcies a una entesa entre totes les parts, com? Veient que moltes vegades cal cedir i renunciar a algunes de les idees inicials, que són precissament les que varen provocar el conflicte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada