dilluns, 10 de maig del 2010

QUADRE desglossat

CAS: AUTOBIOGRAFIA AMB POWER POINT
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Es pretén que l’alumnat sigui capaç de realitzar una presentació personal sobre la seva vida, els seus hobbies i altres aspectes relacionats amb ells, fent ús d’una aplicació informàtica pensada precissament per a presentacions com és el Power Point. És una activitat destinada a cicle superior d’Educació Primària. Un cop realitzada es gravarà en un CD, i serà “el regal de l’escola” per a cada alumne de sisè en l’acomiadament de Primària a final de curs.
Índex Contingut
Context General
Experiència en ensenyament 4 anys.
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC 2 anys com a coordinadora TIC i especialista d'informàtica.
Tipus d’escola Primària.
Localització del centre L’Hospitalet de Llobregat.
Connexió Internet ADSL.
Localització dels recursos tecnològics Aula d’informàtica. Les aules de cada grup classe no disposa de cap ordinador.
Situació sòcio - econòmica dels alumnes En general, nivell baix sòcio-econòmic.

Context de la història o cas
Nivell dels alumnes Sisè de Primària (10-11 anys).
Àrea / unitat Llengua Catalana.
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat Confecció de la seva pròpia presentació personal en format Powerpoint, amb l'objectiu de fer un CD per cadascú i regalar-los a final de curs.

Nivell d’aprenentatge esperat Saber fer la presentació en PowerPoint, utilitzant el màxim d’opcions possibles que ofereix l’aplicació. Saber buscar imatges amb el google.
Tipus d’activitat Aplicació de les TIC
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades Software de la presentació en PowerPoint
Raó per la qual la fa servir Regal de fi de curs, pel propi alumne i família.
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar) Fer servir les TIC (recerca d’imatges, ús del Power Point) per realitzar una presentació-autobiografia.
Dificultats trobades Dificultats a l'hora de modificar les imatges en alçada i amplada.
Ajuda / col•laboració emprada Cap.
Rol del professor Mostrar les eines a utilitzar i assessorar-los i orientar-los a l'hora que fer la correcció final dels textos.
Rol de l’estudiant Explorador, descobrir eines, conceptes i relacions.
Resultats
Observacions Els alumnes realitzen l’activitat requerida.
Avaluació de l’aprenentatge Presentació en PowerPoint en un CD.
Lliçó apresa pel professor Que els alumnes poden fer aquest tipus d’activitat sense cap dificultat, però cal dividir l’aprenentatge en petits fragments i anar pas a pas. No fer el pas següent sense haver superat el pas anterior.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada